El Pont de Suert i Tremp s’adhereixen a la campanya ‘Compra i descobreix Catalunya’

Comparteix

El Pont de Suert i Tremp s’han adherit a la campanya ‘Compra i descobreix Catalunya’, que ha començat aquest dimecres 1 de juny. L’objectiu de la iniciativa és donar suport al petit comerç i promocionar el turisme local i de proximitat. La iniciativa està organitzada per la Xarxa de Barris Antics amb Projectes, formada per un total de 33 municipis, i amb el suport de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. De l’Alt Pirineu i Aran, el Pont de Suert i Tremp són les úniques poblacions que hi participen i, en el cas de la capital ribagorçana, aquest és el primer any que ho fa.

Cartell de la campanya, a Tremp. / G.L.T.

Així doncs, durant el mes de juny, les persones que comprin a les botigues adherides a la campanya, que estaran senyalitzades amb el cartell de la dotzena edició, podran participar en el sorteig de premis per visitar els 33 municipis organitzadors. Les experiències inclouen visites guiades, visites teatralitzades, dinars, coneixement de l’entorn natural, tastos, nits d’hotel, participar en festes i fires locals, entre altres.

Nou canal de participació digital
Com és habitual, per participar en el sorteig els compradors i les compradores hauran d’omplir una butlleta de paper amb les dades personals. A més, per primer cop, gràcies a l’ajut de la Diputació de Barcelona, es posa en marxa una butlleta digital, una mesura amb la qual es vol afavorir la reducció del consum de paper i amb què s’espera augmentar la participació de la gent més jove. En aquest cas, els i les participants hauran d’omplir un formulari amb les dades personals, a través del portal web participa.xarxabarris.cat, i adjuntant-hi una fotografia del tiquet de compra, que servirà per validar la correcta participació.

Els impulsors de la iniciativa destaquen, a més, que els i les comerciants que hi participen també tenen l’oportunitat de poder guanyar una experiència, com a mostra d’agraïment per a la seva col·laboració. Així doncs, en total es premiarà a 33 comerciants, un de cada municipi organitzador.

Al juliol se sortejaran 34 experiències per a dues persones valorades en 3.791 euros en cadascun dels 33 municipis organitzadors (33 pels clients i un pels comerciants), en total 1.122 premis valorats en 128.894 euros, que es podran gaudir fins al març de 2023, segons la data especificada per cada municipi. Tots els premis, característiques i dates es poden consultar al web de la Xarxa de Barris

Dotze anys d’experiència
La campanya va néixer en el marc de la Llei de Barris. Aquesta legislació va fomentar el treball en xarxa per dinamitzar i potenciar els comerços de proximitat i dels nuclis més petits. A partir d’aquí, afegeixen els organitzadors, “gràcies a la inquietud de nombroses administracions, va sorgir la idea de dinamitzar el comerç mitjançant un projecte col·laboratiu”. La primera edició es va celebrar el juny de 2011.